Matige kwaliteit verkoopt, slechte service scoort?

 

Mijn vrouw en ik reden tijdens de vakantie naar een gezellig Spaans visserplaatsje. Dachten we. We gingen wat lekkers eten in een knus restaurant. Dachten we. En het restaurant had uitzicht op zee. Dat klopte. Als je heel goed keek. En op je tenen ging staan.

Jaren geleden aten we in hetzelfde restaurant. Vergeten waren de ruziënden dronkelappen aan de bar. Die waren er weer. Of nog steeds. Uit ons geheugen gewist was het gore eten. Bedorven slablaadjes, een blikje maiskorrels, et voila ´una ensalada mixta´. De herinnering aan vervaarlijke horzels kwam pas weer terug nadat ze koers zette op onze benen en hoofden. De obers waren onvriendelijk en de rekening belachelijk hoog. (meer…)

Lees meer

Wat is relevante content?

 

Vandaag las ik een interessant stuk van online marketeer Christian Slagter. Hij schrijft: “Google is druk bezig om steeds meer tweets te indexeren in haar zoekresultaten, maar hoe kun je daar als bedrijf van gaan profiteren?” Zijn conclusie? Iedere ondernemer moet als een dolle gaan twitteren. Grapje. Dat schrijft hij natuurlijk niet.

Slagter concludeert dat de zoekmachinegigant enkel relevante berichten indexeert. Google indexeert slechts 3,4% van het totaal aantal tweetjes. Anders gezegd: 96,6% ziet men als geouwehoer! En zo hoort het ook. Gebruikers verwachten van Google geen volledigheid, maar relevantie. Als je wilt dat je tweets worden geïndexeerd, moet je wel wat te zeggen hebben. Mensen delen enkel relevante informatie, Google probeert alleen waardevolle informatie in de zoekresultaten te tonen.

blog spannend (meer…)

Lees meer

Welke marketing wérkt?

Internetmarketing zorgt voor meer omzet. Maar welke marketingmethode is nu het meest rendabel? In marketingpraat: bij welke methode is de R.O.I. het hoogst?

Veel marketeers geloven heilig in één methode. Dat is niet zelden de methode die zij zelf het best beheersen. Maar is die ene weg ook echt de beste weg? Natuurlijk niet. Er zijn veel manieren om jouw boodschap goed over te brengen. (meer…)

Lees meer

Schaf het bijvoeglijk naamwoord af!

 

Steeds vaker zie ik nutteloze bijvoeglijke naamwoorden. Lafjes staan ze voor hun zelfstandige broers en zussen. Wat voegen ze toe? Steeds minder. Tijd voor actie. Tijd om de bijvoeglijk naamwoorden af te schaffen! (meer…)

Lees meer

Blog je steeds over hetzelfde?

 

Waarom bloggen de meeste professionals steeds over hetzelfde? Simpel. Ze zijn specialist en kunnen één ding goed. Dat is logisch, maar het grote gevaar is dat stukjes saai worden. Mijn belangrijkste thema is: ‘Bloggen levert geld op’. Dat kun je op 1001 manieren vertellen, alleen vergaat de lol je al na de tiende keer. Hoe houd je het spannend? Voor jezelf en voor de lezer? (meer…)

Lees meer