Bij Triodos werken mensen met namen

 

Vorig stapte ik over van ING naar Triodos. Ik sponsor daardoor niet langer de kernwapenindustrie, kinderarbeid en vervuilende industrieën. Een goed gevoel. Triodos biedt haar klanten echter nog een onbetaalbaar voordeel. Bij deze groene bank werken mensen. Mensen met een naam. Mensen die zich voorstellen als je belt en je probleem oplossen. Gek, hè?  (meer…)

Lees meer

6 Koninklijke Marketinglessen!

 

Vorige keer schreef ik wat marketeers kunnen leren van de paus, nu is onze koning aan de beurt. Wat kunnen marketeers leren van Koning Willem? De koning is de best betaalde ambtenaar van Nederland. Zijn taakomschrijving? Blijven ademhalen. Een gouden deal. Zijn geheim? Marketing. Moderne marketing. Marketing die niet als reclame wordt gezien, maar de doelgroep stimuleert, beweegt en zelfs begeestert! (meer…)

Lees meer

3 pauselijke lessen voor marketeers!

 

De vorige paus liet katholieke harten niet sneller kloppen. Integendeel: paus Benedictus stond bekend als afstandelijk, scherpslijper en had weinig charisma. Zijn opvolger Franciscus is nu een jaar in functie en nu al door Time uitgeroepen tot ‘Man van het Jaar’. Zijn optreden wekt, bij katholieken en niet-katholieken, bewondering. Het verschil tussen de Duitser en de Argentijn? Dat zijn niet de dogma’s, maar de daden, woorden en vooral de toon van nieuwe kerkvorst. De twee pausen hangen dezelfde dogma´s aan, geloven in dezelfde God, maar worden als twee totaal verschillende religieuze leiders ervaren. Wat kunnen marketeers en copywriters hiervan leren? (meer…)

Lees meer

Minder doen = meer verdienen!

Als freelancer is het hollen of stilstaan. De meeste zelfstandigen die ik ken kunnen prima hollen. Sociale media, e-mail, administratie, de belastingaangifte en dan moet er ook nog geld verdiend worden. Maar kunnen wij ook goed stilstaan? Ik kan dat van nature niet goed. Beter gezegd: als zzp’er ben ik een verleerd hoe het moet. Dat is jammer, want juist op rustmomenten krijg ik energie, inspiratie en motivatie. Ik denk scherper en kan beter focussen op hoofdzaken. Om die reden dwing ik mij om op gezette tijden niets te doen.  (meer…)

Lees meer

Maak van je offerte een opdrachtbevestiging!

 

Alleen als ik zeker weet dat ik de opdracht krijg, tik ik een offerte. Ik geef het tijdspad aan, bepaal de kosten en omschrijf de geplande werkzaamheden. Stiekem schrijf ik helemaal geen offerte, maar een opdrachtbevestiging. De reden? Ik houd niet van zinloos werk. En een offerte schrijven die nergens toe leidt, dat is verspilde energie.  (meer…)

Lees meer