Intelligent kind

Content Marketing of Lulkoek Marketing?

 

9 van de 10 artikelen over Content Marketing gaan over vorm, techniek en methodes. Zelden gaat het over inhoud. Jammer, want het is de inhoud die bepaalt hoe succesvol je bent. Anders had het begrip net zo goed Lulkoek Marketing kunnen heten.

Google vindt tussenkopjes en opsommingen fijn

Natuurlijk vindt Google het fijn als je twee keer per week een fraai blog schrijft. Gaarne plaatsen op maandag en donderdag, want dan zijn de meeste mensen online. En tweet iedere dag om 09:37, want dan drinken mensen net hun 2,3 kopje koffie. Wel even optimaliseren voor de zoekmachines. Oh ja, niet vergeten: gebruik tussenkopjes en maak vooral een opsomming. Waarom eigenlijk?

Simpel:
• 1. Mensen scannen webteksten.
• 2. Google houdt van bullets.

Cicero: deed ook aan Content Marketing?
Cicero: deed ook aan Content Marketing?

Alles wat hierboven staat klopt min of meer, maar het is niet van fundamenteel belang. Het is allemaal marketing, het is vorm. Het allerbelangrijkste van Content Marketing is dat eerste woord: Content. De inhoud. Je wilt andere mensen overtuigen, raken en misschien zelfs begeesteren.

Je verkoopt geen bezoekersaantallen?

Als je fanatiek Content Marketing bedrijft, zul je sowieso meer online publiek vergaren. Leuk, maar kijkers zijn nog geen kopers. Een websitebezoeker of Facebookfan is niet hetzelfde als een trouwe klant. Je verkoopt toch geen bezoekersaantallen?

Liever een verhaal van een echt mens

Mensen die succesvol zijn met Content Marketing, weten wat hen bijzonder maakt en zij zijn niet bang deze kennis te delen. Ze zijn zelfs niet bang om hun twijfels en onzekerheden te uiten, want lezers willen geen verkooppraatje, maar een verhaal van een mens van vlees en bloed.

 

5 gedachten over “Content Marketing of Lulkoek Marketing?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *