Weten wie je website bezoekt?

SalesFeed

Wie bezoekt mijn website? Dat heb ik altijd willen weten en dat vertelt Analytics mij niet. SalesFeed wel. SalesFeed identificeert welke bedrijven mijn site bezoeken en maakt zo de onzichtbare bezoeker zichtbaar.

Voordelen van SalesFeed

De voordelen van SalesfFeed? Ik kom direct in contact met bedrijven die mijn website al kennen. Door deze software benut ik  het volledige potentieel van mijn eigen website. Eindelijk kan ik bedrijven benaderen waarvan ik zeker weet dat ze nu behoefte hebben aan mijn diensten.

Weet jij niet wie je website bezoekt? En wil je dit wel weten? Lees dan verder en kijk of SalesFeed iets voor je bedrijf is. Als SalesFeed Partner mag ik je 30 dagen gratis SalesFeed aanbieden om te kijken of de software voor jouw bedrijf een zinvolle investering is.

Andreas Bouman
Andreas Bouman

Wie toont er interesse?

Je ziet dankzij SalesFeed niet alleen wie je website bezoekt, je kunt de informatie ook filteren. Dat is voor mij belangrijk, want ik heb een hekel aan het eindeloos doorploegen van data. Dat iemand van de Universiteit van Groningen één van mijn blogs heeft gelezen is prima, maar ook niet meer dan dat. Ik hoef het niet echt te weten, want het levert mij geen cent op. En als online professional, wil ik natuurlijk wel geld verdienen met mijn website.

Het is leuk als mensen informatie halen van mijn site, maar ik wil vooral weten wie van de bezoekers van mijn diensten gebruik wil maken. Wie toont er echt interesse in mijn diensten? Of in marketingpraat: wie geven er serieuze retentiesignalen af? Ook dat vertelt SalesFeed, zonder dat ik zelf hoef te speuren naar deze signalen. Sterker nog: ik krijg simpelweg een mailtje.

dzmw

5 minuten per dag dankzij automatisering

Als ik zie dat bedrijven lang op mijn site zijn, bezoekers terugkomen en lezen over mijn diensten, dan vind ik dat interessant. Zeker als het een bedrijf uit mijn doelgroep is. Om die reden laat ik SalesFeed (100% automatisch) informatie filteren. Als een bedrijf voldoet aan de door mij ingestelde parameters is het ‘PING’. De ‘ping’ is een mailtje van SalesFeed. Het is een notificatie dat er een voor mij belangrijke bezoeker is geïdentificeerd. Ik zie wie mijn site bezoekt, wat ze daar doen en krijg contactinformatie van het betreffende bedrijf. Door deze automatisering (marketing automation), kost SalesFeed mij slechts 5 minuten per dag. Ik herhaal maar even: slechts 5 minuten per dag!

website laten maken

 

Een concreet voorbeeld:

Stap 1. Instellen van de triggers

Ik stel parameters in, zodat ik alleen relevante informatie ontvang. Belangrijke triggers (zo noemt Salefeed de criteria) zijn voor mij:

  1. Een bedrijf bezoekt langer dan 30 seconden mijn site en/of
  2. Is terugkerende bezoeker én
  3. Bezoekt meerdere pagina’s.

Stap 1 hoef ik maar één keer te doen, daarna gaat alles op de automatische piloot. Zodra een bezoeker voldoet aan de door mij ingestelde triggers, krijg ik een seintje. Appeltje eitje.

Stap 2. Ping! Ik krijg een mailtje dat een bezoeker interessant gedrag vertoont op mijn website.

Ik open de mail en zie de volgende bedrijfsgegevens:

SalesFeed Hé, een potentiële klant!

Maar welke pagina’s hebben ze bekeken?

En hoe lang?

Ik scroll naar beneden:

Salesfeed Voorbeeld 2

Ze hebben meerdere blogs bekeken en redelijk wat tijd op mijn website doorgebracht. Ruim 8 minuten. Wat kan ik nu doen? Via SalesFeed zie ik in één oogopslag wie in mijn LinkedIn-netwerk zit. Ik kan mijn contact bellen, een mailtje sturen of als ze nog geen contact zijn een uitnodiging sturen en vragen of ik iets voor ze kan doen. Anders gezegd: voorheen onbekende bezoekers tovert SalesFeed om tot mensen van vlees en bloed!

LinkedIn

Nooit meer koud bellen?

Ik heb een hekel aan koud bellen, of iemand ‘zomaar’ een e-mail sturen die mij niet kent. Het zal verlegenheid zijn, of in mijn genen zitten, maar ik ben gewoon geen rasverkoper die mensen ongevraagd benadert. Dat vind ik vervelend. Maar als iemand mijn website heeft bezocht (vaak en gedurende langere tijd) en actief op zoek is naar mijn diensten, dan is het geen koud bellen of koud e-mailen meer. Dan is het een kwestie van service en beleefdheid om te vragen waarmee je kunt helpen.

Google seo

Laagdrempelig en effectief

Sinds ik de software gebruik, identificeer ik de bezoekers van mijn website, contacteer ik meer potentiële klanten en nemen meer bezoekers van mijn website een dienst af. Mensen ervaren het juist als positief als ik hen benader. Nadelen? Ben ik nog niet tegengekomen. Het kost nauwelijks tijd en levert veel informatie en extra omzet op. Er zullen vast andere aanbieders zijn van deze waardevolle informatie, maar SalesFeed is erg laagdrempelig (zelfs ik snap het ;-), reuze effectief en kost nauwelijks tijd.

SalesFeed gratis proberen?

Wil je ook weten wie je website bezoekt? En ben je actief in de B2B-markt? Probeer SalesFeed dan 30 dagen gratis. Natuurlijk kun je mij ook eerst even bellen, als je meer wilt weten.

Vriendelijke groet,

Andreas Bouman, SalesFeed Partner.

Bel: 06-26795300.

2 gedachten over “Weten wie je website bezoekt?

  1. Interessant wat je schrijft over salesfeed. Ik herken je aversie tegen koude acquisitie, die heb ik ook. Toch vraag ik me af of mensen zich niet bekeken voelen als je ze benadert. Weten zij dat ze bekend zijn bij jou door salesfeed?

  2. Dag Wessel,

    Tot nu toe alleen positieve en/of licht verbaasde reacties!

    Alleen als ik zie dat er een concrete behoefte is (omdat ik bijvoorbeeld een bedrijf spreek over mijn dienst en daarna activiteit op mijn site zie) stuur ik een vrijblijvend mailtje. Dan licht ik ook altijd toe waarom (Salesfeed) ik contact opneem.

    Onbekende bedrijven, of bedrijven die geen serieuze interesse tonen, die benader ik sowieso niet. Heeft volgens mij ook geen enkele zin. Salesfeed is primair een tool om meer uit je bestaande websitebezoekers te halen…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *