LinkedIn discussie

Het Toverwoord van LinkedIn

 

Effectief gebruik maken van Linkedin? Dat kan volgens mij alleen maar door je kennis belangeloos te delen. Denk aan: meedoen in een discussie, het opzetten van een discussie, het aanbieden van een gratis dienst. Kortom: het toverwoord van effectief ´Linkedinnen´ is onbaatzuchtig geven. Door je gift, wordt jouw specifieke kennis zichtbaar aan de rest van de Linkedin-gemeenschap.

Let op:

1. Geef iets waardevols. Liever geen dooie mussen.
2. Geef op verzoek. Van SPAM wordt niemand blij.
3. Geef onbaatzuchtig. Het is geen ruil.
4. Geef bewust. Je expertise moet blijken uit de gift.

Een voorbeeld. Iedereen kan gratis van mijn diensten als webtekstschrijver gebruik maken. Wat gebeurt er na mijn gratis advies?
1. Neutrale respons (33%).
2. Positieve respons (33%).
3. Ik krijg een opdracht (33%).

Conclusie: ik ontvang 66% positieve feedback. De helft daarvan is extra omzet, de andere helft is goede PR. Dat laatste is zeker niet onbelangrijk. Mensen herinneren mijn expertise, bevelen mijn diensten aan bij derden of bieden mij een gratis wederdienst aan. Linkedin biedt iedereen de mogelijkheid om zijn of haar kennis te etaleren aan een groot publiek. Anders gezegd: Linkedin is een groot virtueel uithangbord. Je hoeft op Linkedin niet naar klanten te zoeken, zij vinden jou wel!

Dat klinkt allemaal zeer commercieel, maar is dat erg? Ik denk het niet. Ik vind het een prachtig voorbeeld van een win-win-win-situatie. Heb je wat aan dit artikel gehad? Druk dan op share-knop op Linkedin of retweet het verder. Het kost je een paar seconden van je tijd, maar levert je ook wat op!

Een gedachte over “Het Toverwoord van LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *