LinkedIn

LinkedIn: zo moet het niet!

 

 Hoe je LinkedIn wel moet gebruiken, heb ik in andere blogs beschreven. Meer en meer lijken LinkedIn en andere sociale media op een linkdumpplaats. Wat ik daarmee bedoel? De berichten hebben geen enkele relevantie, maar dienen enkel om de vindbaarheid van het eigen profiel en de eigen website te vergroten.

Ik word gevonden, dus ik besta. Zoiets. Zo zag ik kortgeleden een enquête in de LinkedIn-groep ´Webtekstschrijvers´. De vraag luidde:´Wie van de groepsleden schrijft wel eens webteksten?´.Tja. Je kunt een eend vragen of die kwaakt, maar op het antwoord zit eigenlijk niemand te wachten.

Je kunt door middel van sociale media op twee manieren gevonden worden. 1. Kwantitatief. Je kwakt overal je boodschap neer, stelt onzinnige vragen en geeft irrelevante antwoorden. 2. Kwalitatief. Je geeft waardevolle informatie.

LinkedIn is prima om als virtueel uithangbord te gebruiken, maar dat betekent niet dat je eindeloos moet zwammen en zwetsen. En wat als ik een keer niets te melden heb? Dan niets. Is ook wel eens lekker en je valt er in ieder geval niemand mee lastig. Netwerk ze!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *